Pokud přijímáte platby přes PayPal, dříve nebo později se dostanete do situace, kdy vaše přijaté platby překročí hranici 22.550 CZK. Nejde o měsíční platby, ale celkový součet od založení vašeho PayPal účtu. V takovém případě vám přide e-mail, kterým je většina uživatelů zaskočena. O co vlastně jde a jak to řešit?
E-mail, který dostanete, má subject Notification About Your PayPal Account a začíná textem
We are sending you this notice because you have received more than 22,550.00 CZK in total payments to your PayPal account.
O co jde?
Jelikož je PayPal téměř anonymní peněžní účet, při překročení určité hranice (22 550 Kč) má PayPal povinnost ověřit, kdo je majitelem účtu. Konkrétně potřebuje vaši fotografii a ověřenou adresu. Tedy to, co normální bance poskytujete tím, že jí necháte okopírovat váš občanský průkaz. Tuto povinnost mu ukládá Evropská Unie svojí regulí proti praní špinavých peněz.
Co je potřeba udělat?
PayPal od vás potřebuje dva doklady, kterým svou totožnost doložíte. Fotografii doložíte kopií občanského průkazu, pasu apod. Adresu lze doložit pomocí utility bill – tedy kopií nějakého účtu třeba od placení nájmu, kabelové televize nebo jiných služeb. Dokumenty nesmí být starší, než 6 měsíců a můžete je buď poslat faxem a nebo jednodušší cestou: naskenovat a uploadovat ve vašem PayPal účtu. Musí jít o dokumenty papírové, elektronické účty, například v PDF PayPal nebere.
Je do té doby můj účet zablokován?
Nikoliv. Váš PayPal účet můžete normálně používat, jen ho nemůžete zrušit. A dokud požadované dokumenty neposkytnete, tak vám čas od času přijde znovu stejný e-mail, akorát se subjectem Please Return Your Account to Regular Standing
.
Tak kdyz to nezablokuji, proc bych to uploadoval? Jeden email za mesic me nezabije.
Vysvetlit prosim 😀
Otázka je, jak dlouho zůstane u toho jednoho mailu měsíčně (dejte pak vědět třeba za půl roku, jak to dopadlo 🙂 ). Každopádně tady o žádném blokování nebyla řeč. Blokace dělají z jiných důvodů.
Evropská Unie něco požaduje po PayPalu a ten jí chce vyhovět. Co se stane, když se některý z jeho klientů zašprajcuje a PayPal díky němu nebude moci požadavkům EU vyhovět, se na stránkách PayPalu neuvádí.
Nemas pravdu, tak lehke to neni. Pouzivaji byrokraticke kroky jak se jim chce protoze vedi ze jsou nejvetsi! Ano, jakmile s nimi vice pracujes tak si te proklepnou a ve tvem pripade me celkem rozesmiva pouziti anonymne, to je mozna tak u MoneyBookers, ale nikoli jinych penezenkek kor u PayPalu, kde se adresy a udaje majitelu uctu predavaji jak na bezicim pase. Ja si autorizoval PP ucet na byznys a dolozil naprosto vse co jen chteli. Po par tydnech me prislo vyrozumeni, ze jsem se provinil proti podminkam a mam s nimi skoncit a za 90 dnu mi poslou prachy co tam mam. Na otazku kvuli cemu a co se stalo nedokazi odpovedet, jelikoz tam maji takovy bordel ze jeden da BAN a nenapise proc, takze kdyz se s nimi snazite rozumne jednat reknou vam nevime, za 3 mesice u nas jako osoba koncite a tim to hasne! Moje zkusenost s el.penezenkami je celkem velka a PP je nejhorsi na vetsi praci ale ostatni nejsou taky bez chyb.
U moneybookers na jakékoliv anonymní platby nebo něco takového podobného zapomeň. Moneybookers je přísně regulováno podle Britských zákonů a protože je často používáno pro internetové herny a pod je pod přísným dohledem proti praní špinavých peněz…
ale je zablokovaný, ten účet, můžete peníze dostávat, ale nic s ním nezaplatíte…takže vám nic nezbyde, než se identifikovat…(vlastní zkušenost 7/2011)