Jestli mají vaše webové stránky úspěch a jsou konkurence schopné, tak to poznáte především podle jejich návštěvnosti. Návštěvnost www stránek však není samozřejmostí a návštěvníci je nejdřív musí dohledat přes vyhledávače pomocí klíčových slov a frází. Jak toho docílit? Od toho je tady SEO.
Když má klient vytvořené www stránky je SEO automaticky součástí?
Spousta klientů dostává bohužel mylné informace o tom, že po vytvoření webových stránek je automaticky součástí i proces SEO. Takto to často svým klientům podávají právě tvůrci webových stránek. Pokud není SEO součástí jejich služeb, tak vám je nemůže ani nastavit. Navíc SEO není jednorázová záležitost, která by spočívala v tom, že se jen na něco klikne a proces jede. SEO je daleko rozsáhlejší proces, který se provádí dlouhodobě a intenzivně.
Čeho vlastně docílí správně provedené SEO?
SEO je zkratka, která pochází z anglického Search Engine Optimization, co znamená optimalizace pro vyhledávače. Tímto procesem dosáhnete toho, že vaše webové stránky se budou na základě zadání konkrétních klíčových slov a frází zobrazovat ve vyhledávačích, a především v těch u nás nejčastěji používaných – Google a Seznam. Kromě toho, že budou vaše stránky pro vyhledávače viditelné, tak se budou zobrazovat i na předních pozicích vyhledávačů. Díky viditelnosti se zvýší i jejich návštěvnost.
A v čem tedy proces SEO spočívá?
Důležitý je především individuální přístup, protože jak již bylo řečeno, tak SEO není jednorázové nastavení a co web to jiné potřeby a požadavky. Takže, aby mělo SEO efekt, tak SEO odborník se musí v první řadě seznámit nejen s požadavky samotného klienta, ale také s obsahem samotného webu. Porozumět produktům a službám a požadovaným cílům a podle toho následně postupovat.
Dalším krokem je analýza klíčových slov a jejich výběr, protože právě přes klíčová slova a fráze se návštěvníci dostanou k vašim webovým stránkám. A aby si vaše webové stránky rozuměly i se samotnými vyhledávači, tak je obsahem procesu SEO také analýza webu, následné odstranění chyb a správné nastavení. Velice důležitou roli v tomto procesu má také prolinkování.
Jsou v procesu SEO nějaké balíčky, které můžou klienti využít?
Balíčky jsou poslední dobou oblíbenou součástí nabídek různých produktů a služeb. V jiných oblastech můžou být výhodné, ale rozhodně ne v nabídce služeb SEO. Výhodné balíčky jsou výhodnými především kvůli ceně, ale nejde v nich o individuální přístup, který je v procesu SEO tolik důležitý. Jednoduše v oblasti SEO jaksi ztrácejí výhodné balíčky smysl. Co web a klient, tak to jiné možnosti, potřeby a požadavky, a proto je mnohem efektivnější nastavení procesu SEO na míru, aby taková investice splňovala účel.
Ano naprostý souhlas s článkem. Seo je hodně všeobecný pojem a přitom spočívá v tom samém, a když jsou kvalitní weby tak je i kvalitní seo tak jak píšete, ono je spousty takových firem které se zabývají seo a tvorbou webu a tak nějak marketingu celkově. Jen kterou si vybrat pro svoje podnikání, to už je ta těžší varianta, aby se člověk nenarazil.